Refleksioner over udarbejdelse af test i Blackboard
DOI:
https://doi.org/10.7146/unev.v4i7.4933Resumé
Første gang publiceret i UNEV nr. 7: E-læring i sprogfag, juni 2006, red. Signe Hvid Maribo og Ole Lauridsen. ISSN 1603-5518.
Vi er 2 lektorer, Simon Clement og Annelise Grinsted, der indgår i et pædagogisk udviklingsarbejde som en del af e-læringsstrategien på Syddansk Universitet, hvor vi skal udvikle 3 former for tests i universitetets valgte læringssystem, Blackboard, afprøve disse og derefter evaluere på resultaterne af denne proces. Udarbejdelsen af spørgsmål i denne form for tests viser sig at kræve langt flere overvejelser end først antaget som fx antal mulige svar, sværhedsgrad, entydighed, rækkefølge af spørgsmål, etc.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Her kan du finde artikler fra det nu nedlagte Tidsskrift for Universiteternes Efter- og Videreuddannelse (UNEV). Vær opmærksom på, at der gælder særlige regler for UNEV artikler:
Det er forfatterne og evt. andre ophavsret indehavere, der har ophavsretten til artikler udgivet i UNEV regi, og det er en betingelse for adgang til artiklerne, at brugere anerkender og overholder de juridiske retningslinjer forbundet hermed.
• Brugere må downloade og printe én kopi af en hvilken som helst UNEV artikel mhp. private studier eller forskning.
• Det er ikke tilladt at videredistribuere artikler eller anvende disse til indtægtsdækkede aktiviteter eller kommercielle formål.
• Det er tilladt at distribuere URL’en til UNEV artikler.