Aspekter ved indførelsen af webbaseret læring i tandlægers efteruddannelse
DOI:
https://doi.org/10.7146/unev.v4i8.4928Resumé
Første gang publiceret i UNEV nr. 8: Tilrettelæggelse af efter- og videreuddannelse på universitetet, nov. 2006, red. Sanne Almeborg og Tom Nyvang. ISSN 1603-5518.
I efteråret 2005 startede TKU Efteruddannelsen (Tandlægeskolen Københavns Universitet) en systematisk efteruddannelse i fagområderne Oral kirurgi, Parodontologi og Ledelse. TKU tilbyder en ny type efteruddannelse, som på en systematisk og kvalificeret måde og ved delvis brug af WBL gennemgår de enkelte fagområder og opjusterer den enkelte deltagers viden. Artiklen opsummerer erfaringer med og argumenter for at anvende WBL i efteruddannelsen af tandlæger på Københavns Universitet (KU) nu og i fremtiden, og indeholder pædagogiske overvejelser omkring implementering af WBL som et element i undervisningen.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Her kan du finde artikler fra det nu nedlagte Tidsskrift for Universiteternes Efter- og Videreuddannelse (UNEV). Vær opmærksom på, at der gælder særlige regler for UNEV artikler:
Det er forfatterne og evt. andre ophavsret indehavere, der har ophavsretten til artikler udgivet i UNEV regi, og det er en betingelse for adgang til artiklerne, at brugere anerkender og overholder de juridiske retningslinjer forbundet hermed.
• Brugere må downloade og printe én kopi af en hvilken som helst UNEV artikel mhp. private studier eller forskning.
• Det er ikke tilladt at videredistribuere artikler eller anvende disse til indtægtsdækkede aktiviteter eller kommercielle formål.
• Det er tilladt at distribuere URL’en til UNEV artikler.