IT-strategi - en didaktisk udfordring
DOI:
https://doi.org/10.7146/unev.v4i9.4921Resumé
Første gang publiceret i UNEV nr. 9: Evaluering og feedback i netstøttet uddannelse, sept. 2006, red. Simon Heilesen.ISSN 1603-5518.
Idrætsstuderende og friluftsvejledere skal kvalificere sig til at udvikle og lede aktiviteter i og på vand med forskellige målgrupper. Dette stiller krav om at opnå ”konkrete færdigheder” i vand, herunder at opnå viden om egen og andres relation til ophold i vand under vekslende forhold. Artiklen giver et bud på hvordan en studieproces kan tilrettelægges så den nødvendige viden opnås. Artiklen følger tre spor, et pædagogisk-didaktisk spor med den studerendes læreproces i fokus, et spor med fokus på udvikling af teoretisk-praktisk sammenhæng/syntese og et video-IT-spor, der fokuserer på en IKT-støttet studieproces med intens brug af IT og video. Den søger at belyse spørgsmål som: Er det muligt, i dette specielle miljø (vådt, koldt, støjende lille rum), at fremme lysten til analyse, til at opsøge viden, få en bedre kobling af praktik og teori, og at diskutere med hinanden og udvikle en mere nuanceret sproglig kompetence, der forbinder det kinæstetiske, det visuelle og det fagligt teoretiske. Artiklen gengiver kort eksempler på opgaver og studieudbytte fra udvalgte blokke af uddannelsen.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Her kan du finde artikler fra det nu nedlagte Tidsskrift for Universiteternes Efter- og Videreuddannelse (UNEV). Vær opmærksom på, at der gælder særlige regler for UNEV artikler:
Det er forfatterne og evt. andre ophavsret indehavere, der har ophavsretten til artikler udgivet i UNEV regi, og det er en betingelse for adgang til artiklerne, at brugere anerkender og overholder de juridiske retningslinjer forbundet hermed.
• Brugere må downloade og printe én kopi af en hvilken som helst UNEV artikel mhp. private studier eller forskning.
• Det er ikke tilladt at videredistribuere artikler eller anvende disse til indtægtsdækkede aktiviteter eller kommercielle formål.
• Det er tilladt at distribuere URL’en til UNEV artikler.