Bedømmelse med udgangspunkt i deltageransvar - anvendelse af en reviewfase som en del af bedømmelse og videndeling i forbindelse
DOI:
https://doi.org/10.7146/unev.v4i9.4917Resumé
Første gang publiceret i UNEV nr. 9: Evaluering og feedback i netstøttet uddannelse, sept. 2006, red. Simon Heilesen.ISSN 1603-5518.
Artiklen tager udgangspunkt i et par forløb af et forvaltningskursus på RUC. Kurset er i de sidste to år således blevet tilrettelagt og gennemført med forskellige e-læringselementer. RUC's webbaserede kursusafviklingsplatform, eCampus, har været rammen om afvikling og kommunikation igennem kurset. Denne platform er tillige anvendt til at afholde flere kursussessioner som asynkron, skriftlig fjernundervisning og i nogle kursusgange tillige suppleret med synkrone lyd/billede elementer. Med det afsæt har der i kraft af et ønske om tydelighed i de faglige krav og med vægt på deltageransvar og videndeling, været designet og afprøvet en speciel essay- og reviewprocedure som en del af bedømmelsestilgangen. Udgangspunktet for beståelse af kurset har således været: Skriv et essay på gruppebasis, fremlæg på kurset, lav mindst to peer reviews af andre essays som enkeltdeltager - og få i øvrigt feedback på samme fra essayisterne. Vi har testet denne bedømmelsesprocedure og fundet resultaterne gode.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Her kan du finde artikler fra det nu nedlagte Tidsskrift for Universiteternes Efter- og Videreuddannelse (UNEV). Vær opmærksom på, at der gælder særlige regler for UNEV artikler:
Det er forfatterne og evt. andre ophavsret indehavere, der har ophavsretten til artikler udgivet i UNEV regi, og det er en betingelse for adgang til artiklerne, at brugere anerkender og overholder de juridiske retningslinjer forbundet hermed.
• Brugere må downloade og printe én kopi af en hvilken som helst UNEV artikel mhp. private studier eller forskning.
• Det er ikke tilladt at videredistribuere artikler eller anvende disse til indtægtsdækkede aktiviteter eller kommercielle formål.
• Det er tilladt at distribuere URL’en til UNEV artikler.