Evaluering for læring
DOI:
https://doi.org/10.7146/unev.v4i9.4913Resumé
Første gang publiceret i UNEV nr. 9: Evaluering og feedback i netstøttet uddannelse, sept. 2006, red. Simon Heilesen.
ISSN 1603-5518.
I fokus er løbende evalueringer af blended e-læring. Sammen med deres vejledere evaluerer deltagerne typisk deres arbejde med problemstillinger og med at nå mål og tilfredsstille forventninger. Spørgsmålet er, hvordan denne evalueringspraksis bedst kan tilrettelægges. Det er temaet i artiklen. Evalueringer foretages ofte på grundlag af eksamener og samtaler bordet rundt om et e-læringsforløbs samlede værdi. Sigtet er bagudrettet. Artiklen giver et bud på en praksis, som er fremadrettet og mere langsigtet. Især behandles evaluering for læring, som har til formål at skabe passende udfordringer for alle deltagere samt differentiere deres undervisning og vejledning – og dermed øge kvalitet af deres læring. Endvidere behandles spørgsmålet om, hvordan man løbende kan indsamle evalueringsdata og følge op på analyser heraf.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Her kan du finde artikler fra det nu nedlagte Tidsskrift for Universiteternes Efter- og Videreuddannelse (UNEV). Vær opmærksom på, at der gælder særlige regler for UNEV artikler:
Det er forfatterne og evt. andre ophavsret indehavere, der har ophavsretten til artikler udgivet i UNEV regi, og det er en betingelse for adgang til artiklerne, at brugere anerkender og overholder de juridiske retningslinjer forbundet hermed.
• Brugere må downloade og printe én kopi af en hvilken som helst UNEV artikel mhp. private studier eller forskning.
• Det er ikke tilladt at videredistribuere artikler eller anvende disse til indtægtsdækkede aktiviteter eller kommercielle formål.
• Det er tilladt at distribuere URL’en til UNEV artikler.