Fagportalerne i engelsk og tysk – digitale muligheder for autentiske sprog- og kulturmøder?

Forfattere

  • Lone Krogsgaard Svarstad
  • Jette von Holst-Pedersen

DOI:

https://doi.org/10.7146/spr.v27i72.132034

Referencer

Breen, M.P. (1985). Authenticity in the language classroom. Applied Linguistics, 6, 60-70.

Daryai-Hansen, P. (2020). Tyskelevers og tyskstuderendes kognition – udfoldet opsummering af undersøgelsens resultater. Rapport. Et projekt støttet af NCFF.

Kristensen, B.S. (2018). Analyse af et innovativt marked for digitale læremidler. København: Operate A/S

Liddicoat, A.J. & Scarino, A. (2013). Intercultural Language Teaching and Learning. Hoboken: Wiley-Blackwell.

Lis, R. (2020). Authentische Texte im Fremdsprachenunterricht – Schulung des intensiven Lesens. Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny im. Kazimierza Pułaskiego w Radomiu Katedra Neofilologii (Zakład Germanistyki). Lokaliseret d. 1. august 2020 på 12lo.pl/wp-content/uploads/2019/03/Authentische-Texte-im-Fremdsprachenunterricht-Radoslaw-Lis.pdf.

Mac, A. (2011). Ein Einsatz von authentischem Quellenmaterial im Fremdsprachenunterricht am Beispiel von Fernsehnachrichten, Glottodidactica, 37. Poznan: Adam Mickiewicz University Press.

Risager, K. & Svarstad, L.K. (2020). Verdensborgeren og den interkulturelle læring. Frederiksberg: Samfundslitteratur.

Slåttvik, A.B, Daugaard, L.M. & Jakobsen, A.S. (2020). Kvalitetsudvikling, brobygning og videreudvikling – en behovsundersøgelse i faget engelsk på tværs uddannelsessystemet. Rapport. Et projekt støttet af NCFF.

Verstraete-Hansen, L. & Kanareva-Dimitrovska, A. (2020). Rapport: Kvalitetsudvikling og efteruddannelse i et brobygningsperspektiv. En behovsanalyse i faget fransk. Rapport. Et projekt støttet af NCFF.

Fagportaler:

Gyldendal: fagportaler.gyldendal.dk.

Alinea: alinea.dk/portal-oversigt.

Clio: clio.me/dk.

Downloads

Publiceret

2022-06-20

Citation/Eksport

Krogsgaard Svarstad, L., & von Holst-Pedersen, J. (2022). Fagportalerne i engelsk og tysk – digitale muligheder for autentiske sprog- og kulturmøder?. Sprogforum. Tidsskrift for Sprog- Og kulturpædagogik, 27(72). https://doi.org/10.7146/spr.v27i72.132034