Taktile teorier

Authors

  • Sisse Schaldemose

DOI:

https://doi.org/10.7146/site.v1i2.157984

Keywords:

modellering, objekter og ting, metamodellering, teori-praksis

Abstract

Denne artikel undersøger, hvordan brugen af modelbygning og prototyper kan understøtte forståelsen af teori blandt studerende på en videregående uddannelse. Med udgangspunkt i forskning af Buur et al. (2022) i Design Anthropological Theory Instruments undersøges det, hvordan begrebet teoriinstrumenter kan være anvendeligt i et undervisningsmiljø blandt socialrådgiverstuderende. Igennem ”research through design” (Zimmerman et al. 2010) undersøges det, hvordan arbejdet med håndgribelige materialer påvirker elevernes forståelse af teori.

Downloads

Published

2025-06-30

How to Cite

Schaldemose, S. (2025). Taktile teorier. Journal for Social Innovation & Transformative Entrepreneurship Education, 1(2), 75–92. https://doi.org/10.7146/site.v1i2.157984