Tænk ud af VOKSEN
- Børn som medforskere i projektet Børnenes demokrati
DOI:
https://doi.org/10.7146/site.v1i2.157982Nøgleord:
Demokratiske handleerfaringer, borgerinvolvering, børn, evaluering, metode, medforskereResumé
Med udgangspunkt i erfaringer fra forsknings-og udviklingsprojektet Børnenes demokrati, giver denne artikel indsigt i og viden om en involverende tilgang til forskning og evaluering. Den er dermed et bidrag til denne antologi om transformationer, som kan inspirere nuværende og kommende velfærdsprofessionelle til en involverende praksis i tværgående udviklingsprocesser. I artiklen formidles en forståelse for demokratiske handleerfaringer samt indsigt i, hvordan en forsknings-og evalueringsmetode, der indtænker børn på mellemtrinnet som medforskere, kan give mulighed for demokratiske handleerfaringer. Desuden belyses praktiske udfordringer i tilgangen, med henblik på at kvalificere overvejelserne desangående i andre udviklingsprojekter med borgerinvolvering som omdrejningspunkt.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2025 Lise My Engrob Adamsen, Astrid Kidde Larsen Nørregaard, Jette Maibritt Vestergaard

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).