Tænk ud af VOKSEN
- Børn som medforskere i projektet Børnenes demokrati
DOI:
https://doi.org/10.7146/site.v1i2.157982Keywords:
Demokratiske handleerfaringer, borgerinvolvering, børn, evaluering, metode, medforskereAbstract
Med udgangspunkt i erfaringer fra forsknings-og udviklingsprojektet Børnenes demokrati, giver denne artikel indsigt i og viden om en involverende tilgang til forskning og evaluering. Den er dermed et bidrag til denne antologi om transformationer, som kan inspirere nuværende og kommende velfærdsprofessionelle til en involverende praksis i tværgående udviklingsprocesser. I artiklen formidles en forståelse for demokratiske handleerfaringer samt indsigt i, hvordan en forsknings-og evalueringsmetode, der indtænker børn på mellemtrinnet som medforskere, kan give mulighed for demokratiske handleerfaringer. Desuden belyses praktiske udfordringer i tilgangen, med henblik på at kvalificere overvejelserne desangående i andre udviklingsprojekter med borgerinvolvering som omdrejningspunkt.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 Lise My Engrob Adamsen, Astrid Kidde Larsen Nørregaard, Jette Maibritt Vestergaard

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.