Entreprenørielle klinikker uden sygepleje og deres muligheder i uddannelsen til sygeplejerske
DOI:
https://doi.org/10.7146/site.v1i3.157941Nøgleord:
Eksperimenterende klinikforløb, Entreprenøriel klinik, Entreprenørskabsdidaktik, Sygeplejerskeuddannelse, ikke-sygeplejefaglige konteksterResumé
I en tid med stor efterspørgsel på sygeplejersker i både regioner og kommuner kan det virke absurd at tilbyde studerende at lære sygepleje helt andre steder. Dette er dog netop afsættet for dette kapitel, hvor vi diskuterer, hvordan entreprenørskabsbaseret
praktik for sygeplejestuderende i ikke-sygeplejefaglige miljøer kan være givende for såvel den studerende som for vores velfærdssamfund. Eksperimentet brød med de traditionelle rammer for klinikforløb på sygeplejerskeuddannelsen, hvilket ifølge de studerende selv har medført unikke læringsoplevelser, hvor der foregår en dialektisk proces mellem professionsfaglig
og personlig udvikling i de ikke-sygeplejefaglige kontekster.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2025 Hanne Duedahl Nørgaard, Nadja Aagaard Færgemand

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).