Transformativ entreprenørskabsdidaktik
DOI:
https://doi.org/10.7146/site.v1i3.157939Nøgleord:
didaktik, læring, undervisning, uddannelse, entreprenørskabsdidaktikResumé
Hvad vil det sige at arbejde med transformationer i uddannelse, undervisning og læring? Og hvad mener vi med transformationer? Og kan det være en hvilken som helst transformation, vi har som mål? Skal det ikke være en
transformation, der medfører en forbedring af noget, fx menneskers, planters eller dyrs livsbetingelser? De to
sidste spørgsmål er selvsagt retoriske spørgsmål. Ikke desto mindre kan de med fordel diskuteres, og det skal under alle
omstændigheder defineres, hvad vi mener med transformationer.
Med denne introduktion ønsker redaktionen at positionere transformativ entreprenørskabsdidaktik ift. tidsskriftet
SITE. Der skabes formentlig flere spørgsmål end svar, men ikke desto mindre er denne indledning et kort
essayistisk bidrag til debatter og diskussioner omkring begreberne - som redaktionen håber, at mange senere
artikler vil tage op.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Copyright (c) 2025 Raffaele Brahe-Orlandi

Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse –Ikke-kommerciel (by-nc).