Kampagne, komposition, konsolidering: En analyse af den kognitive udvikling i Silk Cut
Nøgleord:
Silk Cut, vane, komposition, forståelse, effektResumé
I det følgende skal der sættes fokus på ’Silk Cut’ kampagnen, som udfoldede sig fra 1983–1997. Ærindet er, for det første, at vise, hvordan kampagnens opbygning af forståelse hviler på et samspil mellem (erindrings)skemaer, som skaber kontinuitet i og imellem kampagnens ellers adskilte udtryk. For det andet, at vise, hvordan disse skemaer og den ledsagende kontinuitet i forståelsen med kampagnen er bundet op på en særlig ’æstetisk’ struktur – nemlig rebusstrukturen. For det tredje, at vise, hvordan denne struktur har karakter af gåde, og igangsætter en proces med problemløsnings karakter, som på sin side vil påvirke kontinuiteten i kampagnens opbygning af forståelse. Endelig, for det fjerde, er ærindet at spørge til kampagnens opbygning af forståelse fra et eksplicit semiotisk perspektiv for på den baggrund at vise, hvordan kampagnens effekt kan skyldes, at dens opbygning mimer nogle formelle strukturer i forståelsen.
Downloads
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
This journal provides immediate open access to its content on the principle that making research freely available to the public supports a greater global exchange of knowledge.