Radioreklamen skal finde sine ben
DOI:
https://doi.org/10.7146/mediekultur.v5i10.812Abstract
Den 1. august 1988 startede radioreklamerne i Danmark uden nævneværdig opmærksomhed fra hverken pressen eller medieforskerne. Annoncørerne, reklamebureauerne og de store radiostationer har haft lidt svært ved at finde hinanden. Og heller ikke nemt ved at finde ud af, hvem der skulle producere reklamerne og hvordan sådan nogle skal lyde på dansk. Som det indirekte fremgår af denne artikel, så er det svært at få tal ud af branchen. - Men et kvalificeret gæt lyder på, at der er omsat for mellem 20 og 40 millioner kroner på de første måneder, koncentreret på mindre end 50 af de 237 nærradiosendetilladelser. De radiostationer der vælger at sende reklamer, skal betale 10% af deres omsætning til en særlig radiofond, hvis midler deles ud til de græsrodsradioer, som ikke kan eller vil skaffe sig reklameindtægter.Downloads
Published
1989-03-27
How to Cite
Bennike, S. (1989). Radioreklamen skal finde sine ben. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 5(10), 8 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v5i10.812
Issue
Section
Articles
License
Copyright Author and Journal.
Articles published after January 1 2024 are licensed under CCBY 4.0.
Articles published until December 31 2023 are licensed under CCBYNCND.
Articles submitted to MedieKultur should not be submitted to or published in other journals.