Skal vi have reklame-TV i Danmark?
DOI:
https://doi.org/10.7146/mediekultur.v5i10.810Abstract
Under stor ståhej fik vi reklamer i 1987 (TV-Syd) og året efter kom turen til næsten resten af Danmark. Seertallene lever endnu ikke op til lovens forudsætninger, og reklamesel- skabet (TVR) har derfor blandet sig uhørt kraftigt i den offentlige debat om reklamernes placering og programlægningen. Dette stemmer ikke særlig godt med de vandtætte skodder mellem reklamer og programlægning, som politikerne havde lovet os. Hvilke yderligere løftebrud er nødvendige i frem- tiden, hvis vi skal have TV betalt via reklamer? Ole Prehn gennemgår de politiske forudsætninger, beregninger af de så- kaldte kontaktpriser for TV-reklame og seertallene. Han når frem til, at reklamestrukturen i TV langt fra har nået sit endelige udviklingsstade i Danmark. Vi har endnu reklame-TV til gode.Downloads
Published
1989-03-27
How to Cite
Prehn, O. (1989). Skal vi have reklame-TV i Danmark?. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 5(10), 23 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v5i10.810
Issue
Section
Articles
License
Copyright Author and Journal.
Articles published after January 1 2024 are licensed under CCBY 4.0.
Articles published until December 31 2023 are licensed under CCBYNCND.
Articles submitted to MedieKultur should not be submitted to or published in other journals.