Skal vi have reklame-TV i Danmark?

Authors

  • Ole Prehn

DOI:

https://doi.org/10.7146/mediekultur.v5i10.810

Abstract

Under stor ståhej fik vi reklamer i 1987 (TV-Syd) og året efter kom turen til næsten resten af Danmark. Seertallene lever endnu ikke op til lovens forudsætninger, og reklamesel- skabet (TVR) har derfor blandet sig uhørt kraftigt i den offentlige debat om reklamernes placering og programlægningen. Dette stemmer ikke særlig godt med de vandtætte skodder mellem reklamer og programlægning, som politikerne havde lovet os. Hvilke yderligere løftebrud er nødvendige i frem- tiden, hvis vi skal have TV betalt via reklamer? Ole Prehn gennemgår de politiske forudsætninger, beregninger af de så- kaldte kontaktpriser for TV-reklame og seertallene. Han når frem til, at reklamestrukturen i TV langt fra har nået sit endelige udviklingsstade i Danmark. Vi har endnu reklame-TV til gode.

Downloads

Published

1989-03-27

How to Cite

Prehn, O. (1989). Skal vi have reklame-TV i Danmark?. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 5(10), 23 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v5i10.810