Reklame, kultur og kritik - om den indvirkende reklame.
DOI:
https://doi.org/10.7146/mediekultur.v5i10.807Abstract
Den effektive reklame skal passe ind i et meget kompliceret net af bevidst- hedslag, erkendelsesvaner og handlemønstre, som er ret forskellige os mennesker imellem. Claus Buhl giver her, ud fra en receptionsanalyse, et detaljeret eksempel på hvor langt man skal omkring for at forstå hvorfor nogen reklamer er effektive og andre ikke. Inden analysen kan gå igang, dannes der næsten en paralel mellem visse kritiske forskeres bekymring for reklamens effekter og behaviouristernes manipulerbare menneske. Afslutningsvis præsenteres vi for et nyt begreb: Den humanistiske reklame.Downloads
Published
1989-03-27
How to Cite
Buhl, C. (1989). Reklame, kultur og kritik - om den indvirkende reklame. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 5(10), 22 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v5i10.807
Issue
Section
Articles
License
Copyright Author and Journal.
Articles published after January 1 2024 are licensed under CCBY 4.0.
Articles published until December 31 2023 are licensed under CCBYNCND.
Articles submitted to MedieKultur should not be submitted to or published in other journals.