I folkets tjeneste - Om prætest og TV-seere som målgruppe
DOI:
https://doi.org/10.7146/mediekultur.v12i24.1058Abstract
Målgruppetænkning er i disse år ved at finde vej til Europas public ser- vice institutioner, der hermed begiver sig ind på et gebet, som de mere kampagneorienterede dele af kommunikationskampagnen længe har betrådt. Med det naturvidenskabelige faktaprogram JANUS som case beskriver Mette Davidsen-Nielsen de muligheder og problemer, som kvalitative prætest giver de programproducerende dele af en public ser- vice institution i multikanalsamfundet, som supplement til de informationer, man løbende får gennem seertalsmålinger. Ved rekruttering af respon- denter til fokusgruppeinterviews om dette program har DR´s Medieforsk- ning i stedet for demografiske kriterier benyttet livsværdisegmenterings- metoden RISC, som præsenteres og diskuteres i Henrik Dahls artikel i dette nummer. Mette Davidsen-Nielsens artikel kan derfor ses som et bud på, hvordan denne metode kan bruges ikke blot inden for markeds- føring, men også inden for anvendelsesorienteret medieforskning.Downloads
Published
1996-09-02
How to Cite
Davidsen-Nielsen, M. (1996). I folkets tjeneste - Om prætest og TV-seere som målgruppe. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 12(24), 7 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v12i24.1058
Issue
Section
Articles
License
Copyright Author and Journal.
Articles published after January 1 2024 are licensed under CCBY 4.0.
Articles published until December 31 2023 are licensed under CCBYNCND.
Articles submitted to MedieKultur should not be submitted to or published in other journals.