Kommentar: Et indblik i forskningskortlægningen 'Effekt og pædagogisk indsats ved inklusion af børn med særlige behov i grundskolen'
Sammendrag
Forskningskortlægningen Effekt og pædagogisk indsats ved inklusion af børn med særlige behov i grundskolen er udarbejdet på baggrund af en samarbejdskontrakt mellem Ministeriet for Børn og Undervisning og Dansk Clearinghouse for Uddannelsesforskning, Aarhus Universitet (DCU). På baggrund af forskningskortlægningen ved vi nu, at elever med særlige behov kan inkluderes i almenundervisningen med positivt fagligt og socialt udbytte, og at elever uden særlige behov kan have positivt fagligt og socialt udbytte, når elever med særlige behov inkluderes. 65 studier indgår i den endelige forskningskortlægning. Der er tale om første fase af en undersøgelse, der afsluttes sidst på året med en forskningssyntese.
Nedlastinger
Publisert
Hvordan referere
Utgave
Seksjon
Lisens
Fra og med nr. 23 (2022) er alle artikler lisensiert med en Creative Commons licens (CC BY 4.0). Ifølge lisensgiveren har du følgende tillatelser: Du kan fritt dele og tilpasse artikkelens innhold under vilkår av passende kreditering. Les mere om lisensen på Om tidsskriftet. Fra og med nr. 23 (2022) tilfaller opphavsretten forfatteren for alle bidrag til tidsskriftet. Artikler utkommet før nr. 23 (2022) må tilsvarende fritt deles og siteres under passende kreditering, vær oppmerksom på at ved disse er opphavsretten delt mellom forfatter og Paideia.