Skoleudvikling og skoleledelse: Hvorfor og hvordan?
Emneord (Nøkkelord):
skoleledelseSammendrag
Tidligere var skoleledelse en selvfølgelighed, som næsten ingen snakkede om. Nu taler alle om det. Denne artikel analyserer baggrunden for det store fokus på skoleledelse samt identificerer, hvad der menes med god skoleledelse. Der peges på, at god skoleledelse kræver tydelig ledelse på tre niveauer - forvaltningsniveau, skoleniveau og teamniveau – ligesom det understreges, at god skoleledelse har sit hovedfokus på skolens pædagogiske udvikling.
Nedlastinger
Publisert
Hvordan referere
Utgave
Seksjon
Lisens
Fra og med nr. 23 (2022) er alle artikler lisensiert med en Creative Commons licens (CC BY 4.0). Ifølge lisensgiveren har du følgende tillatelser: Du kan fritt dele og tilpasse artikkelens innhold under vilkår av passende kreditering. Les mere om lisensen på Om tidsskriftet. Fra og med nr. 23 (2022) tilfaller opphavsretten forfatteren for alle bidrag til tidsskriftet. Artikler utkommet før nr. 23 (2022) må tilsvarende fritt deles og siteres under passende kreditering, vær oppmerksom på at ved disse er opphavsretten delt mellom forfatter og Paideia.