Hvad skal en læreruddanner vide og kunne for at uddanne lærere?
Emneord (Nøkkelord):
Den danske læreruddannelseSammendrag
Intentionen med denne artikel er at undersøge og identificere domænespecifikke videns- og kompetenceområder for læreruddannere i den danske læreruddannelse. Vi ved en del om, hvad lærere i den danske folkeskole skal kunne, men kun meget lidt om, hvad læreruddannerne skal mestre for at tilrettelægge og gennemføre god læreruddannelse.
Nedlastinger
Publisert
Hvordan referere
Utgave
Seksjon
Lisens
Fra og med nr. 23 (2022) er alle artikler lisensiert med en Creative Commons licens (CC BY 4.0). Ifølge lisensgiveren har du følgende tillatelser: Du kan fritt dele og tilpasse artikkelens innhold under vilkår av passende kreditering. Les mere om lisensen på Om tidsskriftet. Fra og med nr. 23 (2022) tilfaller opphavsretten forfatteren for alle bidrag til tidsskriftet. Artikler utkommet før nr. 23 (2022) må tilsvarende fritt deles og siteres under passende kreditering, vær oppmerksom på at ved disse er opphavsretten delt mellom forfatter og Paideia.