Samarbejde som indsats i udvikling af inkluderende læringsmiljøer
Resumé
Artiklen omhandler forståelser af inkluderende læringsmiljøer og har til formål at bidrage med indsigter i, hvad der kendetegner inkluderende læringsmiljøer, og hvilke faglige og pædagogiske/didaktiske betingelser som skal være til stede, for at der er tale om et inkluderende læringsmiljø. Artiklen peger på, at samarbejde som indsats ifølge forskning kan understøtte udvikling af mere inkluderende læringsmiljøer, men at det samtidig udfordrer faglige forståelser, kulturer og traditioner tillige med måder at organisere skoler, undervisning og samarbejde på. Det kalder både på ledelse af samarbejde og på behov for (mere) forskningsbaseret viden om, hvilke pædagogiske og didaktiske organiseringer der bedst muligt tilgodeser forskellige elevers forskellige behov.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Dette værk er under følgende licens Creative Commons Navngivelse (by).
Fra og med nr. 23 (2022) er alle artikler licenseret med en Creative Commons licens (CC BY 4.0). I følge licensgiveren har du følgende tilladelser: Du må frit dele og tilpasse artiklens indhold, under vilkår af passende kreditering. Læs mere om licensen på Om tidsskriftet. Fra og med nr. 23 (2022) tilfalder ophavsretten forfatteren, for alle bidrag til tidsskriftet. Artikler udkommet før nr. 23 (2022) må tilsvarende frit deles og citeres under passende kreditering, vær opmærksom på at ved disse er ophavsretten delt mellem forfatter og Paideia.