Skoleudvikling og skoleledelse: Hvorfor og hvordan?
Nøgleord:
skoleledelseResumé
Tidligere var skoleledelse en selvfølgelighed, som næsten ingen snakkede om. Nu taler alle om det. Denne artikel analyserer baggrunden for det store fokus på skoleledelse samt identificerer, hvad der menes med god skoleledelse. Der peges på, at god skoleledelse kræver tydelig ledelse på tre niveauer - forvaltningsniveau, skoleniveau og teamniveau – ligesom det understreges, at god skoleledelse har sit hovedfokus på skolens pædagogiske udvikling.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra og med nr. 23 (2022) er alle artikler licenseret med en Creative Commons licens (CC BY 4.0). I følge licensgiveren har du følgende tilladelser: Du må frit dele og tilpasse artiklens indhold, under vilkår af passende kreditering. Læs mere om licensen på Om tidsskriftet. Fra og med nr. 23 (2022) tilfalder ophavsretten forfatteren, for alle bidrag til tidsskriftet. Artikler udkommet før nr. 23 (2022) må tilsvarende frit deles og citeres under passende kreditering, vær opmærksom på at ved disse er ophavsretten delt mellem forfatter og Paideia.