Hvad skal en læreruddanner vide og kunne for at uddanne lærere?
Nøgleord:
Den danske læreruddannelseResumé
Intentionen med denne artikel er at undersøge og identificere domænespecifikke videns- og kompetenceområder for læreruddannere i den danske læreruddannelse. Vi ved en del om, hvad lærere i den danske folkeskole skal kunne, men kun meget lidt om, hvad læreruddannerne skal mestre for at tilrettelægge og gennemføre god læreruddannelse.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra og med nr. 23 (2022) er alle artikler licenseret med en Creative Commons licens (CC BY 4.0). I følge licensgiveren har du følgende tilladelser: Du må frit dele og tilpasse artiklens indhold, under vilkår af passende kreditering. Læs mere om licensen på Om tidsskriftet. Fra og med nr. 23 (2022) tilfalder ophavsretten forfatteren, for alle bidrag til tidsskriftet. Artikler udkommet før nr. 23 (2022) må tilsvarende frit deles og citeres under passende kreditering, vær opmærksom på at ved disse er ophavsretten delt mellem forfatter og Paideia.