Leder
Nøgleord:
Leder, Inkluderende pædagogikResumé
Dette nummer af Paideia har fokus på inkluderende pædagogik. Begrebet inkludering dækker over tre dimensioner: 1) Faglig inkludering, 2) social inkludering og 3) psykisk inkludering. Inkludering handler altså ikke kun om social deltagelse, men også om aktiv deltagelse i undervisning i skolen og pædagogiske aktiviteter i dagtilbuddet. Artiklerne i dette nummer omhandler både udfordringer og muligheder ved inkludering i skoler og dagtilbud.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Fra og med nr. 23 (2022) er alle artikler licenseret med en Creative Commons licens (CC BY 4.0). I følge licensgiveren har du følgende tilladelser: Du må frit dele og tilpasse artiklens indhold, under vilkår af passende kreditering. Læs mere om licensen på Om tidsskriftet. Fra og med nr. 23 (2022) tilfalder ophavsretten forfatteren, for alle bidrag til tidsskriftet. Artikler udkommet før nr. 23 (2022) må tilsvarende frit deles og citeres under passende kreditering, vær opmærksom på at ved disse er ophavsretten delt mellem forfatter og Paideia.