En tilgang til arbejdet med forbedring af dagtilbuddets læringsmiljø

Forfattere

  • Line Skov Hansen

Nøgleord:

Forbedring af dagtilbuddets læringsmiljø, Kollektiv og sammenhængende indsats

Resumé

Artiklen beskriver en tilgang til arbejdet med forbedring af dagtilbuddets læringsmiljø, som blandt andet baserer sig på den antagelse, at arbejdet med forbedring i en pædagogisk kontekst kræver en kollektiv og sammenhængende indsats. Tilgangen omfatter samarbejde mellem forskning, policy og praksis samt sammentænkning af to aktuelle, politiske prioriteter på uddannelsesområdet: vidensbaseret praksis og det kontinuerlige arbejde med kvalitet. Tilgangen hviler på den hypotese, at brug af viden fra data og forskning kan være et vigtigt element i forbedringsarbejdet, ligesom arbejdet med forbedring kan være et vigtigt afsæt for anvendelse af data og forskningsbaseret viden i praksis.

Downloads

Publiceret

2018-05-01

Citation/Eksport

Skov Hansen, L. (2018). En tilgang til arbejdet med forbedring af dagtilbuddets læringsmiljø. Paideia, (15), 7–17. Hentet fra https://tidsskrift.dk/Paideia/article/view/127584