Erfaringer med brug af multimediecases
DOI:
https://doi.org/10.7146/unev.v1i1.5006Resumé
Første gang publiceret i UNEV nr. 1: Undervisningsformer på nettet, november 2003, red. Simon Heilesen og Helle Bækkelund Jensen. ISSN 1603-5518.
Casebaseret undervisning har ligesom mange andre undervisningsformer fundet vej til de digitale, multimediale og virtuelle rum. Denne artikel beskæftiger sig med undervisningscases, der både er baseret på IKT-teknologier, i dette tilfælde webbaserede cases, og som er multimediale, dvs. gør brug af flere asynkrone og synkrone medieformer. Casene anvendes i dag primært som undervisningsmateriale i forbindelse med tilstedeværelsesundervisning, men bruges også i helt virtuelle online-forløb. I artiklen peges på områder, som kræver opmærksomhed under brug og udvikling af multimediecases, og på, hvordan en sådan undervisning kan gennemføres. Herunder gennemgås nogle forslag til værktøjer, som kan anvendes for at opnå en læringsproces, hvor de studerende er engagerede i undervisningen, og hvor de aktiveres til et højt refleksionsniveau, der både inddrager praksis fra casen, og som er funderet i fagets teori.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Her kan du finde artikler fra det nu nedlagte Tidsskrift for Universiteternes Efter- og Videreuddannelse (UNEV). Vær opmærksom på, at der gælder særlige regler for UNEV artikler:
Det er forfatterne og evt. andre ophavsret indehavere, der har ophavsretten til artikler udgivet i UNEV regi, og det er en betingelse for adgang til artiklerne, at brugere anerkender og overholder de juridiske retningslinjer forbundet hermed.
• Brugere må downloade og printe én kopi af en hvilken som helst UNEV artikel mhp. private studier eller forskning.
• Det er ikke tilladt at videredistribuere artikler eller anvende disse til indtægtsdækkede aktiviteter eller kommercielle formål.
• Det er tilladt at distribuere URL’en til UNEV artikler.