Hvorfor e-pædagogik?
DOI:
https://doi.org/10.7146/unev.v1i1.4994Resumé
Første gang publiceret i UNEV nr. 1: Undervisningsformer på nettet, november 2003, red. Simon Heilesen og Helle Bækkelund Jensen. ISSN 1603-5518.
Artiklen indeholder først en analyse af visioner om og erfaringer med omstilling til e-læring. I den forbindelse tages afsæt i følgende spørgsmål: Er der en god begrundelse for e-læring? Dernæst kobles til pædagogisk teori og begrebsdannelse. Et spørgsmål er her: hvordan kan man udvikle et personligt curriculum, der modsvarer deltagernes behov? Tredje og sidste del handler om didaktiske overvejelser i forbindelse med planlægning, tilrettelæggelse, gennemførelse og evaluering af e-læring. Spørgsmålet er her: hvordan kan man udvikle e-læringskoncepter?
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Her kan du finde artikler fra det nu nedlagte Tidsskrift for Universiteternes Efter- og Videreuddannelse (UNEV). Vær opmærksom på, at der gælder særlige regler for UNEV artikler:
Det er forfatterne og evt. andre ophavsret indehavere, der har ophavsretten til artikler udgivet i UNEV regi, og det er en betingelse for adgang til artiklerne, at brugere anerkender og overholder de juridiske retningslinjer forbundet hermed.
• Brugere må downloade og printe én kopi af en hvilken som helst UNEV artikel mhp. private studier eller forskning.
• Det er ikke tilladt at videredistribuere artikler eller anvende disse til indtægtsdækkede aktiviteter eller kommercielle formål.
• Det er tilladt at distribuere URL’en til UNEV artikler.