Blogs og online-undervisning - Introduktion til et asynkront, dialogisk kommunikationsværktøj
DOI:
https://doi.org/10.7146/unev.v3i5.4958Resumé
Første gang publiceret i UNEV nr. 5: Videndeling og samarbejde på nettet, februar - maj 2005, red. Simon Heilesen. ISSN 1603-5518.
Online-undervisning har ligesom tilstedeværelsesundervisning brug for forskellige dialogformer, og derfor er der behov for forskellige kommunikationsredskaber, fordi disse hver for sig støtter bestemte former for dialoger og modarbejder andre. Blogs, der de seneste år har bredt sig hastig på internettet, tiltrækker sig i forbindelse interesse som et supplement til bl.a. elektroniske konferencesystemer. Artiklen introducerer blogs og argumenterer for, at disse i kraft af et personcentreret udgangspunkt er velegnede til at skabe uformelle, løst koblede netværk og støtter en kommunikation, der har centrale træk til fælles med den mundtlige samtale.
Downloads
Publiceret
Citation/Eksport
Nummer
Sektion
Licens
Her kan du finde artikler fra det nu nedlagte Tidsskrift for Universiteternes Efter- og Videreuddannelse (UNEV). Vær opmærksom på, at der gælder særlige regler for UNEV artikler:
Det er forfatterne og evt. andre ophavsret indehavere, der har ophavsretten til artikler udgivet i UNEV regi, og det er en betingelse for adgang til artiklerne, at brugere anerkender og overholder de juridiske retningslinjer forbundet hermed.
• Brugere må downloade og printe én kopi af en hvilken som helst UNEV artikel mhp. private studier eller forskning.
• Det er ikke tilladt at videredistribuere artikler eller anvende disse til indtægtsdækkede aktiviteter eller kommercielle formål.
• Det er tilladt at distribuere URL’en til UNEV artikler.