Drømmefabrikken
DOI:
https://doi.org/10.7146/mediekultur.v10i0.1002Resumé
Som mangeårig producent af telenovelaer både i Brasilien og Portugal, kender Grisolli alle sider af telenovelaen: Novelaen som de fattiges drøm om rigdom og succes, novelaen som et redskab i TV-kanalernes kamp om seerne, som exportvare, som glansbillede under det brasillianske dik- tatur, som industriprodukt og som politisk igangsætter. I denne artikel be- skriver Grisolli sine erfaringer med gode og dårlige sider af telenovela- fascinationen i Latinamerika og præsenterer en ny genre, som er på vej frem i Brasilien, mini-serien. Artiklen er Grisollis foredrag på Folkekirkens Nødhjælps Konference om TV og Video i Latinamerika, november 1992.Downloads
Publiceret
1994-09-01
Citation/Eksport
Grisolli, P. A. (1994). Drømmefabrikken. MedieKultur, 10, 4 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v10i0.1002
Nummer
Sektion
Artikler
Licens
Copyright: Delt mellem Forfatteren(e) og tidsskriftet.
Artikler udgivet efter 1/1 2024 er udgivet med en CCBY 4.0 licens.
Artikler udgivet før 31/12 er udgivet med CCBYNCND licens.
Artikler indsednt til MedieKultur må ikke være indsendt eller udgivet hos andre tidsskrifter.