Medieetnografiske problemstillinger - en oversigt

  • Kirsten Drotner

Abstract

Hvorfor er medieetnografi blevet så populær inden for kvalitativ medie- forskning på blot få år? Hvorledes defienrer og bruger forskerne begre- bet medieetnografi? Hvilke problemstillinger er de vigtigste i medieetno- grafien? Oversigtsartiklen giver svar på disse spørgsmål, og Drotner argumenterer samtidig for, at begrebet medieetnografi bør defineres som et alternativ til receptionsforskningen og ikke som en udvidelse, således som de fleste gør det i den internationale faglitteratur. En mere præcis definition og refeksiv brug af medieetnografien, hævder hun, vil medvirke til at skærpe bevidstheden om den kvalitative medieforsknings muligheder og begrænsninger.
Published
1993-10-01
How to Cite
Drotner, K. (1993). Medieetnografiske problemstillinger - en oversigt. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 9(21), 18 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v9i21.982