Medieetnografiske problemstillinger - en oversigt
Abstract
Hvorfor er medieetnografi blevet så populær inden for kvalitativ medie- forskning på blot få år? Hvorledes defienrer og bruger forskerne begre- bet medieetnografi? Hvilke problemstillinger er de vigtigste i medieetno- grafien? Oversigtsartiklen giver svar på disse spørgsmål, og Drotner argumenterer samtidig for, at begrebet medieetnografi bør defineres som et alternativ til receptionsforskningen og ikke som en udvidelse, således som de fleste gør det i den internationale faglitteratur. En mere præcis definition og refeksiv brug af medieetnografien, hævder hun, vil medvirke til at skærpe bevidstheden om den kvalitative medieforsknings muligheder og begrænsninger.
Published
1993-10-01
How to Cite
Drotner, K. (1993). Medieetnografiske problemstillinger - en oversigt. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 9(21), 18 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v9i21.982
Section
Articles
Articles submitted to MedieKultur should not be submitted to or published in other journals. Articles published in MedieKultur may be used (downloaded) and reused (distributed, copied, cited) for non-commercial purposes with reference to the authors and publication host.
The authors and MedieKultur own the copyright to the published articles and reviews.