Sport i TV: Journalistik eller show?

Authors

  • Niels Kayser Nielsen
  • Lars Qvortrup

DOI:

https://doi.org/10.7146/mediekultur.v8i19.942

Abstract

De står i konkurrenceforhold til hinanden: De har tilsyneladende intet med hinanden at gøre. Men som seer er man ikke i tvivl: der er tale om en sjæl- den grad af afhængighed, hvor begge parter konstant seer og lytter til hin- anden. Det to parter er sporten i henholdsvis DR-TV og TV2. Men hvori består nu forskellene - og lighederne - mellem de to kanalers sportsud- sendelser? Hvilke behov kommer udsendelserne i møde? Hvilken betyd- ning produceres i disse udsendelser? Hvilke behov kommer udsendel- serne i møde? Hvilke traditioner for sportsformidling ligger man i forlæng- else af, og hvilke nyskabelser er der tale om? Hvorledes forholder det sig til udviklingen inden for sportens verden? Det er nogle af de spørgsmål, der trænger sig på - samman med en nærmere analyse af, hvad der på et mere detaljeret plan kendetegner præsentationsformen i sportsudsend- elserne i DR-TV og TV2.

Downloads

Published

1992-08-29

How to Cite

Nielsen, N. K., & Qvortrup, L. (1992). Sport i TV: Journalistik eller show?. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 8(19), 16 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v8i19.942