Unge, musik og radio

Authors

  • Anne Tortzen

DOI:

https://doi.org/10.7146/mediekultur.v8i18.926

Abstract

Mens unges brug af billedmedier har fået megen opmærksomhed de senere år, er radioen blevet overset. Radioen er for de unge først og fremmest et musikmedie og er som sådan et af de vigtigste medier i de unges liv. Danmarks Radios Medieforsknings afdeling har gennem en kvalitativ analyse af de 16-19 åriges brug af radio, set i sammenhæng med uddannelse og musiksmag. For de unge bærer radioen både musikken og andre kulturelle signaler: Programværternes roller, præ- sentationsformerne osv.. Derfor kan musik og radio betragtes som en vigtig del af det kulturelle rum, hvor unge bearbejder hverdagslivets erfaringer og udtrykker deres identitet.

Downloads

Published

1992-08-29

How to Cite

Tortzen, A. (1992). Unge, musik og radio. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 8(18), 12 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v8i18.926