Unge, musik og radio
DOI:
https://doi.org/10.7146/mediekultur.v8i18.926Abstract
Mens unges brug af billedmedier har fået megen opmærksomhed de senere år, er radioen blevet overset. Radioen er for de unge først og fremmest et musikmedie og er som sådan et af de vigtigste medier i de unges liv. Danmarks Radios Medieforsknings afdeling har gennem en kvalitativ analyse af de 16-19 åriges brug af radio, set i sammenhæng med uddannelse og musiksmag. For de unge bærer radioen både musikken og andre kulturelle signaler: Programværternes roller, præ- sentationsformerne osv.. Derfor kan musik og radio betragtes som en vigtig del af det kulturelle rum, hvor unge bearbejder hverdagslivets erfaringer og udtrykker deres identitet.Downloads
Published
1992-08-29
How to Cite
Tortzen, A. (1992). Unge, musik og radio. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 8(18), 12 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v8i18.926
Issue
Section
Articles
License
Copyright Author and Journal.
Articles published after January 1 2024 are licensed under CCBY 4.0.
Articles published until December 31 2023 are licensed under CCBYNCND.
Articles submitted to MedieKultur should not be submitted to or published in other journals.