Dansk TV efter monopolbruddet - konkurrencen om seerne og public service i forandring
DOI:
https://doi.org/10.7146/mediekultur.v8i17.908Abstract
Hvordan ser DR-TV´s og TV2´s ledelser på konkurrencesituationen, på sig selv og på hinanden? Hvordan fortolker de det publicservice-begreb, som lovgiverne har pålagt begge stationer? Er der mulighed for samarbej- de og programkoordinering eller er den indbyrdes konkurrence vigtigst? Det er nogle af de spørgsmål Poul Erik Nielsen har søgt at få svar på gennem interviews med Jørgen Steen Nielen fra TV2 og Ingolf Gabold fra DR-TV. Interviewene er gennemført henholdsvis den 4. og den 18. november 1991 på et tidspunkt, hvor TV2´s økonomi og sammensæt- ningen af bestyrelsen for TV2 var centrale mediepolitiske emner. Undersøgelsen "Ligheder og forskelle", udarbejdet af Medieforskningen i Danmarks Radio, var blevet præsenteret for TV2 nogle få dage før interviewet blev gennemført. Denne undersøgelse bringes også i dette nummer af MedieKultur.Downloads
Published
1992-08-29
How to Cite
Nielsen, P. E. (1992). Dansk TV efter monopolbruddet - konkurrencen om seerne og public service i forandring. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 8(17), 14 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v8i17.908
Issue
Section
Articles
License
Copyright Author and Journal.
Articles published after January 1 2024 are licensed under CCBY 4.0.
Articles published until December 31 2023 are licensed under CCBYNCND.
Articles submitted to MedieKultur should not be submitted to or published in other journals.