Dansk TV efter monopolbruddet - konkurrencen om seerne og public service i forandring

Authors

  • Poul Erik Nielsen

DOI:

https://doi.org/10.7146/mediekultur.v8i17.908

Abstract

Hvordan ser DR-TV´s og TV2´s ledelser på konkurrencesituationen, på sig selv og på hinanden? Hvordan fortolker de det publicservice-begreb, som lovgiverne har pålagt begge stationer? Er der mulighed for samarbej- de og programkoordinering eller er den indbyrdes konkurrence vigtigst? Det er nogle af de spørgsmål Poul Erik Nielsen har søgt at få svar på gennem interviews med Jørgen Steen Nielen fra TV2 og Ingolf Gabold fra DR-TV. Interviewene er gennemført henholdsvis den 4. og den 18. november 1991 på et tidspunkt, hvor TV2´s økonomi og sammensæt- ningen af bestyrelsen for TV2 var centrale mediepolitiske emner. Undersøgelsen "Ligheder og forskelle", udarbejdet af Medieforskningen i Danmarks Radio, var blevet præsenteret for TV2 nogle få dage før interviewet blev gennemført. Denne undersøgelse bringes også i dette nummer af MedieKultur.

Downloads

Published

1992-08-29

How to Cite

Nielsen, P. E. (1992). Dansk TV efter monopolbruddet - konkurrencen om seerne og public service i forandring. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 8(17), 14 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v8i17.908