Danmarks Radio og de unge lyttere
DOI:
https://doi.org/10.7146/mediekultur.v7i15.881Abstract
Gennem de seneste år har DR mistet mange unge lyttere. Ikke fordi inter- essen blandt unge for at lytte til radio er blevet mindre - de lytter blot til noget andet end DR. Og de seneste lytterundersøgelser har vist, at DR's radiopublikum i dag har en højere gennemsnitsalder end befolkningen som helhed. Artikel redegør for historien bag ungomsprogrammerne og prøver at frem- lægge, hvad der i dette perspektiv har været DR´s styrke over for konkur- renterne i forhold til de unge lyttere. Og med unge menes her unge under 20 år. Artiklen bygger både på de erfaringer, som programpolitisk er indhøstet og på de analyser som medieforskere i og uden for DR har foretaget af ung- domsprogrammerne. På basis heraf diskuteres, hvad DR kan gøre i for- hold til ungdomslytterne.Downloads
Published
1991-08-28
How to Cite
Samsøe-Petersen, S. (1991). Danmarks Radio og de unge lyttere. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 7(15), 13 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v7i15.881
Issue
Section
Articles
License
Copyright Author and Journal.
Articles published after January 1 2024 are licensed under CCBY 4.0.
Articles published until December 31 2023 are licensed under CCBYNCND.
Articles submitted to MedieKultur should not be submitted to or published in other journals.