Den instinktive semiotiker. Om kultfilm som betydningsproduktion mellem film og tilskuer

Authors

  • Anne Jerslev

DOI:

https://doi.org/10.7146/mediekultur.v6i14.862

Abstract

Begrebet kultfilm har oftest været knyttet til eksklusivt fanpublikums sening af mere eller mindre "anderledes" film på obskure tidspunkter. Anne Jerslev forsøger i denne artikel at fundere begrebet bredere. Kultfilm ses som et betydningsfelt mellem en film og dens publikum. Og ved at karakterisere elementer i denne tekst-tilskuerrelation, som kan kaldes en kultkultur eller en kultisk begivenhed argumenteres der for, at det, der engang var en niche i filmkulturen, i dag karakteriserer mediereceptionen i bredere forstand.

Downloads

Published

1990-08-27

How to Cite

Jerslev, A. (1990). Den instinktive semiotiker. Om kultfilm som betydningsproduktion mellem film og tilskuer. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 6(14), 17 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v6i14.862