De danske medieværksteder

Authors

  • Peder Andersen

DOI:

https://doi.org/10.7146/mediekultur.v4i9.793

Abstract

Der findes mindst tre slags videoer: De film man lejer på benzintanken, de kommercielle videoer: Virksomhedsportrætter, produktionsfremstød etc. - og så findes der dem fra værkstederne, i dag mindst 25, hvor alle med interesse i at lave video, kan låne udstyr og bånd, hvis de brænder nok for sagen og passerer de brugerstyrede redationsudvalg. De mange små og de to store statsstøttede værksteder i København og Haderslev, har nu gennem mere end 10 år produceret temmelig mange videoer om alle mulige emner. Begge de store værksteder har i 1987 ud- sendt et katalog over de sidste 10 års produktioner. Vi har bedt lederen af et af de mindre og senere tilkomne værksteder, Peder Andersen fra Århus, præsentere tre aktuelle publikationer om værkstedsvideo og forklare hvor- for video stadig er et ret upåagtet medie i Danmark. Men både forsknings- mæssigt og undervisningsmæssigt synes videomiljøerne omkring værk- stederne at være mindst "en rejse værd".

Downloads

Published

1988-08-26

How to Cite

Andersen, P. (1988). De danske medieværksteder. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 4(9), 5 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v4i9.793