Kan man planlægge kreativitet? Om TV-produktionsanalyse
DOI:
https://doi.org/10.7146/mediekultur.v4i8.778Abstract
Inden for TV er det blevet moderne at udvikle en strammere planlægning af produktionerne, som både er mere rationel og mere kreativ. Når man i særlig grad har dette i focus på TV frem for andre medier, hænger det sammen med både den skær- pede konkurrence netop her og de store ressourcer der frisæt- tes på kort tid under en TV-produktion. Spørgsmålet er, hvilke konsekvenser for både produktionsprocessen, holdarbejdet og analysen af det færdige produkt disse nye tendenser har. Her beskrives rammerne omkring produktionsprocessen, det nye koncept ud fra Val Strazovec´s idéer om "creative production design" og sluttelig hvorledes hele produktionsprocessen kan placeres institutionsanalytisk. Dovne læsere kan springe ind 6 sider fremme og slutte efter behag.Downloads
Published
1988-02-26
How to Cite
Andersen, M. B. (1988). Kan man planlægge kreativitet? Om TV-produktionsanalyse. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 4(8), 20 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v4i8.778
Issue
Section
Articles
License
Copyright Author and Journal.
Articles published after January 1 2024 are licensed under CCBY 4.0.
Articles published until December 31 2023 are licensed under CCBYNCND.
Articles submitted to MedieKultur should not be submitted to or published in other journals.