TV som dåseåbner - og som kuglepen. Om TV-mediets funktion i børns/unges hverdag - og om mediepædagogisk praksis
DOI:
https://doi.org/10.7146/mediekultur.v3i6.757Abstract
I de sidste to-tre år har medieforskeren Birgitte Tufte været involveret i det mediepædagogiske udviklingsarbejde, der foregår inden for folkeskolen. For det første har hun undersøgt, hvordan børnene bruger TV og video. Måske skal vi ikke kun se børnene som passive og bevidstløse kiggere? For det andet har hun været med til at udvikle undervisningsforløb, både i 8. klasse og 4. klasse. Fælles for alle forløbene har været udgangspunktet i den praktiske videoproduktion. Birgitte Tufte påviser, hvorfor netop det praktiske arbejde er en pædagogisk landvinding, og hvorfor forløbet: først praktik - derpå teori, har vist sig at være en god struktur i medieundervis- ningen i folkeskolen.Downloads
Published
1987-08-27
How to Cite
Tufte, B. (1987). TV som dåseåbner - og som kuglepen. Om TV-mediets funktion i børns/unges hverdag - og om mediepædagogisk praksis. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 3(6), 18 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v3i6.757
Issue
Section
Articles
License
Copyright Author and Journal.
Articles published after January 1 2024 are licensed under CCBY 4.0.
Articles published until December 31 2023 are licensed under CCBYNCND.
Articles submitted to MedieKultur should not be submitted to or published in other journals.