Når døren går op...
DOI:
https://doi.org/10.7146/mediekultur.v2i3.709Abstract
Videojournalen var navnet på et 15-minutter langt magasinpro- gram, som blev sendt i 3 uger i efteråret 1985 på Kanal 2. Bag produktionen stod Det Danske Filmværksted, som for denne periode havde åbnet dørene for amatører til at producere 5- minutters indslag til videojournalen. Filmværkstedet stille- de på sin side et professionelt hold bastående af fotograf, lydmand, assistent og redigeringsteknikker til rådighed. I løbet af tre hektiske uger lykkedes det at realisere de 12 planlagte videojournaler. Det blev til 37 inslag, ialt 180 minutters fjernsyn, som med lederen af Filmværkstedet Dino Raymond Hansens ord var "noget af det underligste TV, der længe har været set på en dansk fjernsynsskærm". Mediekultur har talt med Dino Raymond Hansen og Filmværkste- dets tekniske leder Peter Witt om idéen bag Videojournalen og om deres vurdering af om der indholdsmæssigt og æstetisk sker nybrud, når amatører kommer om bag skærmen.Downloads
Published
1986-08-25
How to Cite
Hjort, A., & Schrøder, K. (1986). Når døren går op. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 2(3), 10 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v2i3.709
Issue
Section
Articles
License
Copyright Author and Journal.
Articles published after January 1 2024 are licensed under CCBY 4.0.
Articles published until December 31 2023 are licensed under CCBYNCND.
Articles submitted to MedieKultur should not be submitted to or published in other journals.