Programfladens æstetik. En analyse af kanal-2 og weekend TV
DOI:
https://doi.org/10.7146/mediekultur.v2i3.708Abstract
Programmer fordeler sig i genrer, som har mange fællestræk. Film ligner film, nyhedsudsendelser nyhedsudsendelser, rundbords- samtaler rundbordssamtaler, o.s.v. på det overordnede plan. Når TV-stationer forsøger at markere sig i forhold til hinanden, er dette derfor ikke særlig tydeligt på enkelt program-niveauet, først når programfladen tages op til analyse bliver profilen markant. Det er på denne baggrund at Stig Hjarvard og Henrik Søndergaard i artiklen analyserer æstetikken i kanal2´s og weekendTV´s pro- gramflader. Programfladeanalysen er ny i den danske Medieforsk- ning.Downloads
Published
1986-08-25
How to Cite
Hjarvard, S., & Søndergaard, H. (1986). Programfladens æstetik. En analyse af kanal-2 og weekend TV. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 2(3), 21 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v2i3.708
Issue
Section
Articles
License
Copyright Author and Journal.
Articles published after January 1 2024 are licensed under CCBY 4.0.
Articles published until December 31 2023 are licensed under CCBYNCND.
Articles submitted to MedieKultur should not be submitted to or published in other journals.