Det imaginære rum
DOI:
https://doi.org/10.7146/mediekultur.v22i40.518Abstract
Radioens rum er imaginære, altså noget lytteren forestiller sig ud fra det hørte. Artiklen har tre spørgsmål som omdrejningspunkt: Hvordan etableres rum i radioen, hvad er det særlige ved disse radiofonisk formidlede rum, og hvordan kan man begribe radioens rum teoretisk? Undervejs inddrages en række eksempler fra radiomontager – en genre der om nogen har udforsket mulighederne for at skabe radiofoniske rum. Artiklen skitserer afslutningsvist hvorledes man kan forankre beskrivelser af radioens rum teoretisk ved hjælp af Peirces tegnbegreb med de tre aspekter: indeks, ikon og symbol.Downloads
Published
2006-06-23
How to Cite
Poulsen, I. (2006). Det imaginære rum. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 22(40), 6 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v22i40.518
Issue
Section
Articles
License
Copyright Author and Journal.
Articles published after January 1 2024 are licensed under CCBY 4.0.
Articles published until December 31 2023 are licensed under CCBYNCND.
Articles submitted to MedieKultur should not be submitted to or published in other journals.