Skræk i forebyggelseskampagner - stærkt virkemiddel eller skråplan?
DOI:
https://doi.org/10.7146/mediekultur.v23i42.372Abstract
I artiklen sættes fokus på hvilke faktorer, det er relevant at inddrage i en diskussion af, hvorvidt skræk er et anbefalelsesværdigt virkemiddel i sundhedsfremmende kampagner. Udgangspunktet tages i en begrebsmæssig afklaring af fænomenet »skræk som virkemiddel«, hvor eksempler fra danske kampagner inddrages. I forlængelse heraf udpeges en række faktorer, som forfatterne mener, bør have fokus i vurderingen af, hvorvidt skræk er et relevant virkemiddel. Formålet med artiklen er at invitere til refleksion omkring, hvilke faktorer og effekter, man skal være opmærksom på ved sit valg af virkemidler, når man har valgt kampagnen som formidlingsform.Downloads
Published
2007-04-24
How to Cite
Ravn Olesen, B., Mark Jensen, T., & Blom Andersen, N. (2007). Skræk i forebyggelseskampagner - stærkt virkemiddel eller skråplan?. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 23(42), 12 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v23i42.372
Issue
Section
Articles
License
Copyright Author and Journal.
Articles published after January 1 2024 are licensed under CCBY 4.0.
Articles published until December 31 2023 are licensed under CCBYNCND.
Articles submitted to MedieKultur should not be submitted to or published in other journals.