Historier for øjne, ører og muskler. Computerspil set under en mediehistorisk og evolutionær synsvinkel”
DOI:
https://doi.org/10.7146/mediekultur.v19i36.1242Abstract
Artiklen er en grundig gennemgang af en række principielle kognitive mekanismer, der har afgørende betydning for, hvordan computerspil kan modtages af ”brugeren”. Artiklen diskuterer en række verserende synspunkter om, hvordan computerspil kan eller ikke kan betragtes som historie og spil. Endelig fremlægger artiklen det synspunkt, at com- puterspil aktiverer en fundamental anden form for kognitiv respons sam- menlignet med at se film. At spille et spil og at se en film er kognitivt set noget forskelligt.Downloads
Published
2003-09-05
How to Cite
Grodal, T. (2003). Historier for øjne, ører og muskler. Computerspil set under en mediehistorisk og evolutionær synsvinkel”. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 19(36), 16 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v19i36.1242
Issue
Section
Articles
License
Copyright Author and Journal.
Articles published after January 1 2024 are licensed under CCBY 4.0.
Articles published until December 31 2023 are licensed under CCBYNCND.
Articles submitted to MedieKultur should not be submitted to or published in other journals.