Programproduktion som Kritisk Teori – eller tv-teksten som industriel iscenesættelse
DOI:
https://doi.org/10.7146/mediekultur.v19i35.1234Abstract
Denne artikel peger på nødvendigheden af en revurdering af den tre-delte model, som Fiske og Gripsrud har fremført, ved at vise, hvorledes ‘sekundære’ og ‘tertiære’ tv-tekster uafladeligt bevæger sig eller rejser hen imod en ‘primær’ tekstuel status i det amerikan- ske multikanals-»flow«. En detaljeret gennemgang af industriens tekstuelle praksis – programbegivenheder, network-branding, ka- nallogoer, filmene bag filmen, pressemateriale på video, salgsma- teriale og tilgrænsende digitale medier – viser hvorledes industrien teoretiserer sine egne vilkår direkte på skærmen, og dermed også hvordan publikum vejledes igennem en sådan offentlig cirkulation af »inside«-viden om tv-systemet. Artiklen er oversat af Henrik Bødker.Downloads
Published
2003-09-05
How to Cite
Caldwell, J. (2003). Programproduktion som Kritisk Teori – eller tv-teksten som industriel iscenesættelse. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 19(35), 15 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v19i35.1234
Issue
Section
Articles
License
Copyright Author and Journal.
Articles published after January 1 2024 are licensed under CCBY 4.0.
Articles published until December 31 2023 are licensed under CCBYNCND.
Articles submitted to MedieKultur should not be submitted to or published in other journals.