Autenticitetsstrategier i Robinson Ekspeditionen 2000
DOI:
https://doi.org/10.7146/mediekultur.v18i34.1214Abstract
Iscenesættelse af autenticitet i realityserien Robinson Ekspeditionen er en overordnet tekstuel strategi, som bibringer en fornemmelse af ægt- hed og spontanitet. Artiklen giver eksempler på, hvorledes debattørerne på Robinson Ekspeditionens hjemmeside behandler programmets del- tagere, som om de er «sig selv«, samtidig med at de vurderes på en pa- rameter, der handler om ægthed og falskhed. Debatten på hjemmesiden handler bl.a. om «autenticitetshunger«, og artiklen diskuterer, hvorledes det lykkes for programmet at formidle en iscenesat, men samtidig uin- strueret form for dokumentarisme, samtidig med at deltagerne fungerer som spilfigurer i en stramt redigeret fortælling, der baserer sig på fikti- onens koder.Downloads
Published
2002-09-05
How to Cite
Jerslev, A. (2002). Autenticitetsstrategier i Robinson Ekspeditionen 2000. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 18(34), 10 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v18i34.1214
Issue
Section
Articles
License
Articles submitted to MedieKultur should not be submitted to or published in other journals. Articles published in MedieKultur may be used (downloaded) and reused (distributed, copied, cited) for non-commercial purposes with reference to the authors and publication host.
The authors and MedieKultur own the copyright to the published articles and reviews.