Hinsides post-Big Brother-syndromet. Produktion og reception af Big Brother i Nederland
DOI:
https://doi.org/10.7146/mediekultur.v18i34.1210Abstract
Big Brother er den hidtil største succes inden for reality-soap-genren, og det første tv-format der aktivt benyttede de nye medier i forbindelse med tv-udsendelserne. Artiklen beskriver, hvordan idéen til programmet opstod, og hvordan programmet blev udviklet op til den første transmission i Neder- land i 1999. Desuden skitserer forfatteren de forskellige måder, hvorpå pro- grammet blev italesat i pressen op til og under den første udsendelses- række.Downloads
Published
2002-09-05
How to Cite
Reesink, M. (2002). Hinsides post-Big Brother-syndromet. Produktion og reception af Big Brother i Nederland. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 18(34), 7 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v18i34.1210
Issue
Section
Articles
License
Copyright Author and Journal.
Articles published after January 1 2024 are licensed under CCBY 4.0.
Articles published until December 31 2023 are licensed under CCBYNCND.
Articles submitted to MedieKultur should not be submitted to or published in other journals.