Konvergens og divergens. Brugerperspektiver på medieforskningen
DOI:
https://doi.org/10.7146/mediekultur.v16i31.1192Abstract
At en form for mediekonvergens er under udvikling, dét er de fleste forskere enige om. Men konsekvensen af denne konvergens kan nemt blive en udvidelse af divergensen, i hvert fald når modtagerne inddrages i synsfeltet. Skarpe skel mellem forskellige grupper af brugere truer i forhold til økonomisk, social og kulturel formåen. Der- for argumenterer Kirsten Drotner for en mediesociologi, der kombi- nerer samfundsvidenskabelige og humanistiske metoder, forståelser og angrebsvinkler; en mediesociologi, der integrerer parametre som alder, køn og etnicitet i sine undersøgelser, og som satser på viden- skabelig pluralitet ikke mindst gennem rekrutteringen til medieviden- skaben.Downloads
Published
2000-09-04
How to Cite
Drotner, K. (2000). Konvergens og divergens. Brugerperspektiver på medieforskningen. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 16(31), 6 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v16i31.1192
Issue
Section
Articles
License
Copyright Author and Journal.
Articles published after January 1 2024 are licensed under CCBY 4.0.
Articles published until December 31 2023 are licensed under CCBYNCND.
Articles submitted to MedieKultur should not be submitted to or published in other journals.