Hvad siger lytterne egentlig? Om programtest af brugsradio
DOI:
https://doi.org/10.7146/mediekultur.v17i33.1188Abstract
Interessen for de kvalitative aspekter af radiolytningen er først vokset frem, efter at Danmarks Radio det seneste årti for alvor er blevet udfor- dret af de kommercielle lokalradioer – specielt er konkurrencen om de unge lyttere skærpet betydeligt. Radioens karakter af baggrundsmedie har skærpet medieforskernes interesse for mediets funktionsaspekter: hvor og i hvilke situationer i hverdagen spiller radioen en rolle, og hvor- dan bruger lytterne radioen? Artiklen beskriver baggrunden for udvik- lingen fra kvantitative lytterstatistikker til brugerorienterede, kvalitative undersøgelser i DR’s medieforskning og giver derefter en erfaringsop- samlende oversigt over de anvendte metodiske værktøjer og deres an- vendelse i forhold til programtyper, lyttergrupper og brugssituationer.Downloads
Published
2001-09-04
How to Cite
Vinderskov, K. (2001). Hvad siger lytterne egentlig? Om programtest af brugsradio. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 17(33), 7 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v17i33.1188
Issue
Section
Articles
License
Copyright Author and Journal.
Articles published after January 1 2024 are licensed under CCBY 4.0.
Articles published until December 31 2023 are licensed under CCBYNCND.
Articles submitted to MedieKultur should not be submitted to or published in other journals.