Intimitet og visuel kommunikation i sociale medier

En samtale med Louise Kjølsen og Liva Manghezi

  • Anne Mette Thorhauge

Abstract

Hverdagens intime og seksuelle relationer er flyttet ind i sociale medier og på digitale platforme. Vi hører mest om det, når det går galt og skandalerne ruller, men hvis vi skal forstå disse enkeltstående og ekstreme sager, må vi også forstå konteksten: Digitale medier og visuel kommunikation som en naturlig del af hverdagens intime og seksuelle relationer, en måde at være kærester, gøre tilnærmelser og lege med sin seksualitet på. Derfor kredser dette temanummer om intimitet og visuel kommunikation i sociale medier. Artiklerne er alle på engelsk og adresserer et internationalt forskningsmiljø, men nummeret tager samtidig direkte afsæt i en specifik dansk debat og nogle specifikke danske sager. Derfor har vi inviteret Liva Manghezi og Louise Kjølsen ind i en samtale intimitet og visuel kommunikation i sociale medier der måske kan danne bro mellem den danske debat og den internationale forskning på området.

Published
2020-02-20
How to Cite
Thorhauge, A. M. (2020). Intimitet og visuel kommunikation i sociale medier. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 36(67), 006-015. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v36i67.118194