Tilbage til virkeligheden: en undersøgelse af danske unges reklamesmag
Abstract
Siden slutningen af 1980'erne har ungdomsreklamen været præget af en brudsæstetik - ungdomsreklamer har undfordret dominerende moralfore- stillinger, klassiske kropsidealerog konventielle fortælleformer. Det antages ofte i reklamebranchen og i ungdomsforskningen, at disse reklamer er ud- tryk for en tidstypisk ungdommelig smag. Men kan de unge overhovedet lide brudreklamerne? Forfatteren har interviewet20 unge københavnere om deres reklamesmag, og analyserne peger på, at informanterne fore- trækker reklamer, hvor fortælling og æstetik er mere traditionel end i brud- reklamen, dvs. danske reklamer der fortæller historier om det senmoder- nes kompleksitet. Ifølge forfatteren indikerer resultatet, at vi må forstå for- holdet mellem unge og reklame anderledes, end vi gør idag.
Published
2000-09-04
How to Cite
Thorup, J. (2000). Tilbage til virkeligheden: en undersøgelse af danske unges reklamesmag. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 16, 13 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v16i0.1140
Section
Articles
Articles submitted to MedieKultur should not be submitted to or published in other journals. Articles published in MedieKultur may be used (downloaded) and reused (distributed, copied, cited) for non-commercial purposes with reference to the authors and publication host.
The authors and MedieKultur own the copyright to the published articles and reviews.