Bred mediebrug, bedre kompetencer? Om forholdet mellem medieanvendelse og kompetencer hos de 15-18-årige
Abstract
Artiklen bygger på to hovedsynspunkter, nemlig for det første at medierne i dag er grundlæggende kompetence- og dannelsesmidler, og for det andet at forskellige medier nærer forskellige kompetencer. Det må således an- tages, at en bred brug af forskellige medier udgør en nødvendig, omend ikke tilstrækkelig, basis for at udvikle en bred vifte af kompetencer. Her- udfra analyseres unge danskeres medieforbrug i forhold til uddannelse og erhverv, fritidsjob, køn samt alder, og det diskuteres hvilke krav og mulig- heder resultaterne stiller til fremtidens kultur- og uddannelsespolitik.
Published
2000-09-04
How to Cite
Drotner, K. (2000). Bred mediebrug, bedre kompetencer? Om forholdet mellem medieanvendelse og kompetencer hos de 15-18-årige. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 16, 8 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v16i0.1138
Section
Articles
Articles submitted to MedieKultur should not be submitted to or published in other journals. Articles published in MedieKultur may be used (downloaded) and reused (distributed, copied, cited) for non-commercial purposes with reference to the authors and publication host.
The authors and MedieKultur own the copyright to the published articles and reviews.