Bred mediebrug, bedre kompetencer? Om forholdet mellem medieanvendelse og kompetencer hos de 15-18-årige

  • Kirsten Drotner

Abstract

Artiklen bygger på to hovedsynspunkter, nemlig for det første at medierne i dag er grundlæggende kompetence- og dannelsesmidler, og for det andet at forskellige medier nærer forskellige kompetencer. Det må således an- tages, at en bred brug af forskellige medier udgør en nødvendig, omend ikke tilstrækkelig, basis for at udvikle en bred vifte af kompetencer. Her- udfra analyseres unge danskeres medieforbrug i forhold til uddannelse og erhverv, fritidsjob, køn samt alder, og det diskuteres hvilke krav og mulig- heder resultaterne stiller til fremtidens kultur- og uddannelsespolitik.
Published
2000-09-04
How to Cite
Drotner, K. (2000). Bred mediebrug, bedre kompetencer? Om forholdet mellem medieanvendelse og kompetencer hos de 15-18-årige. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 16, 8 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v16i0.1138