Kommunikationsstrategier i danske sundhedsinformerende brochurer
DOI:
https://doi.org/10.7146/mediekultur.v15i29.1130Abstract
Hvilke kommunikationsstrategiske overvejelser ligger bag udformningen af sundhedsinformerende brochurer? Hvori består den retoriske udform- ning af budskaberne og hvilke genremæssige arketyper findes inden for netop sundhedsinformerende brochurer? Dette er nogle af de spørgsmål forfatteren besvarer i artiklens diskursanalyse af 13 danske brochurer. Ialt 5 mikrohandlinger identificeres som genrens prototypiske rygrad og 2 arketyper opstilles, nemlig hhv. den "traditionelle" og den "moderne" sundhedsinformerende brochure.Downloads
Published
1999-09-03
How to Cite
Laursen, B. (1999). Kommunikationsstrategier i danske sundhedsinformerende brochurer. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 15(29), 14 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v15i29.1130
Issue
Section
Articles
License
Copyright Author and Journal.
Articles published after January 1 2024 are licensed under CCBY 4.0.
Articles published until December 31 2023 are licensed under CCBYNCND.
Articles submitted to MedieKultur should not be submitted to or published in other journals.