Kommunikationsstrategier i danske sundhedsinformerende brochurer

Authors

  • Bo Laursen

DOI:

https://doi.org/10.7146/mediekultur.v15i29.1130

Abstract

Hvilke kommunikationsstrategiske overvejelser ligger bag udformningen af sundhedsinformerende brochurer? Hvori består den retoriske udform- ning af budskaberne og hvilke genremæssige arketyper findes inden for netop sundhedsinformerende brochurer? Dette er nogle af de spørgsmål forfatteren besvarer i artiklens diskursanalyse af 13 danske brochurer. Ialt 5 mikrohandlinger identificeres som genrens prototypiske rygrad og 2 arketyper opstilles, nemlig hhv. den "traditionelle" og den "moderne" sundhedsinformerende brochure.

Downloads

Published

1999-09-03

How to Cite

Laursen, B. (1999). Kommunikationsstrategier i danske sundhedsinformerende brochurer. MedieKultur: Journal of Media and Communication Research, 15(29), 14 pages. https://doi.org/10.7146/mediekultur.v15i29.1130